otrdiena, 2011. gada 30. augusts

Vēlēsim?

Kopš 1993.g. neskaitāmas politiskās partijas savās neveiksmēs ir vainojušas vēlēšanu likuma nepilnības. Vēlēšanu likuma nepilnības pateicoties Vēlēšanu reformu biedrības (Velref) ieteikumiem un demokrātisko partiju pārstāvniecībai Saeimā (Vienotība un Nacionālā Apvienība) ir jau daļēji risinātas pēc atteikšanās no vēlēšanu lokomotīvēm. Papildus tam Velref ir iesniegusi Saeimā labojumus pirmajā lasījumā, kuri ieviesīs vēlēšanu reģistru Saeimas vēlēšanai 11.Saeimas sasaukuma laikā, un esmu pārliecinats, ka 11.Saeimas laikā tiks panākta vienošanās politisko spēku starpā par vēlēšanu apgabalu skaita palielināšanu.

Piemēram I.Godmanis pagājušas nedēļas neskaitāmās intervijās un Saskaņas Centra politiķu uzstādījumos laiku pa laikam ir izskanējis pieņēmums pāriešanai uz mažoritāru vēlēšanu sistēmu. Diemžēl šie politiķi ir aplami, jo nav iepazinušies ar Satversmes 6. un 77. pantu, kur ir skaidri rakstīts, ka Saeimu ievēl proporcionālās vēlēšanās, un, lai to izmainītu ir nepieciešams 2/3 balstiesīgo pilsoņu atbalsts tautas nobalsošanā.

Lai kā arī nebūtu ar dažu politiķu nemieru ir vēl viena problēma, kura neļauj Latvijā būtiski uzlabot politiko kultūru, un gadu no gada dod iespēju oligarhiskām partijām saglabāt savas iesildītās vietas SIA Latvija ziloņkaula tornī. Runāju par vēlētāju aktivitāti, kura Latvijā kopš 1993.gada 89.9% augstās līdzdalības ir nepārtraukti samazinājusies, un šādi pēdējās sešās Saeimas vēlēšanās sasniedzot vien vidējo 71.89% līmeni. Piemēram, kopš 1949.g. septiņpadsmit Vācijas (VFR) Bundestāga vēlēšanās vidēja vēlētāju aktivitāte ir sasniegusi 84% robežu. Tāpēc, lai Latvijas vēlētāji vismaz savā līdzdalībā tuvotos VFR politiskās kultūras līmenim, 2011.gada Saeimas vēlēšanās līdzdalībai būtu jāpieaug vismaz par 20%. Ja visiem Latvijas pilsoņiem plašājā pasaulē piemistu pārliecība par nepieciešamību atbrīvoties no oligarhiskām partijām, tad vēlētāju aktivitātei būtu jāpieaug par trešdaļu. Tas vai šādu aktivitātes pieaugumu pieredzēsim būs atkarīgs arī no politiķu diskusiju kvalitātes, bet tā jau būs tēma nākošajiem emuāra ierakstiem.

1 komentārs:

  1. Sveiki visiem, mani ir samelojuši tik daudzi uzņēmumi, kuri apgalvoja, ka ir īstie aizdevēji, taču visi mani centieni ir bijuši veltīgi, es esmu zaudējis vairāk nekā 3500 eiro viltus aizdevējiem, kuriem apgalvo, ka nav tādi, kādi viņi ir. Līdz brīdim, kad mans draugs iepazīstināja mani ar pareizo aizdevēju, ar kuru es sazinājos, un es veiksmīgi saņēmu no viņiem aizdevumu tikai 48 stundu laikā, es ieteiktu ikvienam, kurš meklē aizdevumu, nebaidoties sazināties ar viņiem pa e -pastu: lapofunding960@gmail.com
    Whatsapp +447883183014

    AtbildētDzēst